Promotie staat in marketingterminologie meestal synoniem voor alles wat communicatie aanbelangt. Het gaat hier over betalende reclame, niet-betaalde publiciteit (bv. naar aanleiding van pr-acties), persoonlijke verkoop en verkooppromotie (tijdelijke acties als kortingen en geschenken).
- Hoe succesvol waren uw promotieacties? Hoe ervaren uw klanten uw communicatiemateriaal? Begrijpen zij de boodschap die u wil meegeven?
- Hoe wordt uw website begrepen? Op welke pagina verlaten bezoekers uw website? Kent u de woorden waarmee potentiƫle klanten uw product zoeken op het internet? Hoe hoog staat u gerangschikt in de zoekresultaten?
- Hoe doet u het op beurzen? Heeft u uw doelstellingen bereikt en welke return haalt u?
- Hoe goed is uw foldermateriaal? Worden de voordelen van uw product goed uitgelegd?
- Hoe goed is uw database? Komen uw nieuwsbrieven aan? Zijn uw e-mailadressen/mailadressen up-to-date?